Lastik Bakımı Nasıl Yapılmalı?

Lastik Bakımı Nasıl Yapılmalıdır?

Lastik Bakımı Nasıl Yapılmalı?

Lastikler, tüm otomobil bileşenleri gibi beklenen performansı göstermek ve uzun ömürlü olmak için bakıma ihtiyaç duyarlar. Aracınızın yolla temas eden tek parçası olan lastikleriniz zamanla aşınır ve yıpranırlar. Doğru bakımı uygulayarak lastiklerinizin daha uzun süre dayanmasını sağlamakla mümkündür.

Doğru lastik bakımı için yapılması gerekenler aslında oldukça basit uygulamalardır.

 

Lastik Rotasyonu Yaptırın

Lastiklerinizi düzenli olarak bir rotasyona tabi tutmak, lastik bakımının önemli bir parçasıdır. Bu rotasyonu sağlamak için teknisyenler her bir lastiği yerinden çıkarır ve eşit lastik sırtı aşınmasını sağlamak için aracın farklı bir konumuna yerleştirirler. Araç sahipleri, her 8.000-10.000 kilometrede veya her yağ değişiminde lastik rotasyonu yapılmasını sağlamalıdır. Rotasyon işlemi gerçekleştirilirken deneyimli bir lastik uzmanı lastiklerin durumunu incelemelidir. Beklenmedik lastik aşınmalarının nedenlerini erkenden tespit edip düzeltmek, lastiklerinizin daha uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır.

 

Lastik Hava Basıncını Kontrol Edin

Lastik bakımının bir diğer önemli kısmı da lastiklerindeki hava basıncının kontrolüdür. En doğru sonuçlar için, yola çıkmadan hemen önce lastiklerindeki hava basıncını kontrol etmek için bir lastik basınç göstergesi kullanabilirsiniz. Yetersiz şişirilmiş lastikler aracınızın yakıt verimliliğini düşürür, lastiklerinizin ömrünü kısaltır ve tehlikeli bir patlama riski oluştururlar. Neyse ki 2007'den beri üretilen tüm araçlarda Lastik Basıncı İzleme Sistemleri (TPMS) bulunmaktadır. Eğer aracınızın bakımını yeterli eğitim ve donanıma sahip bir serviste yaptırıyorsanız, servis personeli TPMS verilerini kontrol ederek gereken önlemleri alacak, lastiklerinizin daha uzun ömürlü olmasını ve güvenilir bir durumda kalmasını sağlayacaktır.

 

Lastik Diş Derinliğini Düzenli Olarak Kontrol Edin

Lastik sırtı, aracınızın yola tutunmasını ve tutuş kontrolünün korunmasını sağlar. Lastikteki oluklar aşınmışsa aracınız yola etkili bir şekilde tutunamaz. Lastiklerinizdeki olukları düzenli bir şekilde kontrol ederek ne kadar aşınmış olduklarını gözden geçirmek lastik bakımının önemli bir adımıdır. Unutmayın! Minimum lastik diş derinliği ülkemiz için 1,6 mm olmalıdır.

 

Lastik Tamirini Profesyonellere Yaptırın

Sürücülerin, patlak bir lastiği düzgün bir şekilde onarmanın yalnızca profesyonellerin gerçekleştirebileceği ciddi bir işlem olduğunu bilmeleri gerekir. Yanlış tamir edilmiş lastikler patlamalara, ciddi kazalara ve yaralanmalara neden olabilir.


 
Etiketler: Global Lastik, Lastik Bakımı
Nisan 22, 2024
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR